REFLEXIONES ACERCA DE LA ENSEÑANZA EN LAS AREAS PROYECTUALES EN SU CICLO INTRODUCTORIO. APROXIMACIÓN A UN PLANTEO HEURÍSTICO
Abstract
Es propósito de este trabajo plantear el tema del currículo universitario de las areas
proyectuales en su ciclo introductorio y generar discusión acerca de la gestación de
nuevas estrategias que deberán ponerse en juego en los planes de estudio, en las
pedagogías a implementar, en las didácticas a adoptar.
Este trabajo no pretende ser algo acabado en sí mismo ni habrá de sentar doctrina, ya que por tratarse de una investigacion en curso, el mismo se estructura dentro de un recorte de dicha investigacion, la cual se inscribe en la conformación de una Red
Internacional Interuniversitaria para la discusión de la enseñanza del Proyecto Arquitectónico en sus primeros años.
A la fecha, forman parte de esta RED, especialistas - profesionales e investigadores de Universidades del país y del exterior.
Published
How to Cite
Issue
Section
The authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The authors retain the copyright and assign to the journal the right to first publication, with the work registered under the Creative Commons Attribution license, which allows third parties to use what has been published as long as they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors may make other independent and additional contractual agreements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) provided that they clearly indicate that the work was first published in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to publish their work on the Internet (e.g., on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as this may lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of published work (see The Effect of Open Access).