CALIDAD DE VIDA- CALIDAD DE EDUCACION
Abstract
Bajo una luz contemporánea, la calidad de vida puede ser vista como en el binestar
dependiente de indicadores materiales y sociales. Como uno de los pilares de la vida social es la educación, ésta siempre debería estar ligada a un profundo compromiso a calidad. Cuando esto no es así, la gente desarrolla su pensamiento bajo el pensamiento de otras personas. Son incapaces de reaccionar, no interactúan y se vuelven dominados. Conflicto en el aula a menudo se vuelve destructivo e inmanejable porque las variables que lo constituyen son desconocidas. Hacer el conflicto “constructivo” para el diálogo es el objetivo de todos, así como también lograr que la educación incorpore calidad en las relaciones humanas, necesarias para llegar al verdadero conocimiento y calidad de vida.
How to Cite
Issue
Section
The authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The authors retain the copyright and assign to the journal the right to first publication, with the work registered under the Creative Commons Attribution license, which allows third parties to use what has been published as long as they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors may make other independent and additional contractual agreements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) provided that they clearly indicate that the work was first published in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to publish their work on the Internet (e.g., on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as this may lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of published work (see The Effect of Open Access).